Sabtu, 16 Juni 2012

PUISI MALAS *Oleh enzoresio.Manchini*

AKU DENGAN KEMALASANKU .. :P :P :P
AKU DENGAN SEMANGATKU!!

Aku, aku adalah aku dengan kemalasanku..
Aku, aku tertunduk bisu lagi malu..
Melihat nilaiku merah melulu..

Bakk , burung kehilangan arah..
Aku tak tau cara untuk berubah..
Usaha ku sekarang kian membatu..
Cari cara berubah ,tuk'banggakanmu

Aku, inilah aku..
Terimalah aku dengan hatimu ..
Warnai hariku dengan teladanmu..
Penuhi hatiku dengan nasihatmu..

Aku, inilah aku muridmu..
Jangan abaikan aku.. 
Janjiku, mendengar petuahmu..
Dan mengukir nya indah di dalam kalbu.

Aku, inilah masa laluku..
Masa yang buruk dengan keMALASanku..
Namun sekarang berkobar dengan "SEMANGATKU"
Untuk maju dan Banggakan mu! :D

*Di bacakan pada  "Tugas puisi bahasa Indonesia*
*Oleh Enzoresio.Manchini.^^ *

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Apa pendapat anda tetang corat-coret milik saya ?? :)